faq szukaj użytkownicy grupy rejestracja profil pw

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum www.sspam.fora.pl Strona Główna OGame PORADY DO OGame
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
DeMoH
Administrator



Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydzia

PostWysłany: Wto 20:36, 06 Lis 2007 
PostTemat postu: PORADY DO OGame
UWAGA! PONIŻSZE PORADY SĄ Z 2006r. WIĘC MOGĄ BYĆ PRZESTARZAŁE!

WZORY:

Legenda:
x^y - potęgowanie, np. 3^2=9
sqrt(x) - pierwiastkowanie, np. sqrt(9)=3

Wzory były dokładnie sprawdzone i nie powinny zawierać błędów. Jeżeli jednak nadal gdzieś jest jakiś błąd to proszę o jego zgłoszenie.

System szpiegowania wroga
Jeśli wróg ma większy poziom technologii szpiegowskiej niż Ty to:
X = LiczbaTwoichSond - ( PozSzpiegWroga - PozSzpiegTwój )^2
Jeśli wróg ma równy Twojemu poziom technologii szpiegowskiej to:
X = LiczbaTwoichSond
Jeśli wróg ma mniejszy od Ciebie poziom technologii szpiegowskiej to:
X = LiczbaTwoichSond + ( PozSzpiegTwój - PozSzpiegWroga )^2
To, co uzyskasz ze szpiegowania pokazuje schemat:
X<=1: surowce
X=2: surowce + flota
X=3,4: surowce + flota + obrona
X=5,6: surowce + flota + obrona + budynki
X>=7: surowce + flota + obrona + budynki + technologia

Godzinne wytwarzanie surowców przez kopalnie
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej, czyli nie bierze się pod uwagę części ułamkowej, uwaga: dla elektrowni słonecznej poziom 20 wychodzi 2691 w rzeczywistości jest 2690 Confused)
Kopalnie metalu: WydobMet = 30 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Kopalnia kryształu: WydobKrysz = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Wytwórnia deuteru: WytwDeut = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom * ( -0,002 * MaxTemp + 1,28 )
Elektrownia słoneczna: WytwEner = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Elektrownia fuzyjna: WytwEner = 50 * Poziom * 1,1 ^ Poziom

Godzinny pobór energii przez kopalnie
(wynik zaokrąglany jest do góry, czyli przy części ułamkowej różnej od zera całkowitą część wyniku należy zwiększyć o 1 a ułamkową wyzerować)
Kopalnia metalu: MPobor = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Kopalnia kryształu: KPobor = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Wytwórnia deuteru: DPobor = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom

Godzinny pobór deuteru przez elektrownie fuzyjną
(wynik zaokrąglany jest do góry, uwaga: nie należy zwracać uwagi na dane z tabeli w grze, gdyż tabela ta uzależniona jest od temperatury, a temperatura nie ma wpływu na pobór deuteru przez EF)
FPobor = 10 * Poziom * 1,1^Poziom

Czas lotu statku
Dystans to różnica pomiędzy pozycjami planet (układów, galaktyk), między którymi będzie podróżować statek. ProcentPredk to procent prędkości (ustawianej przy wysyłaniu floty). Predkosc to prędkość danego statku powiększona o bonusy uzyskane od kolejnych poziomów odpowiednich technologii (szczegóły patrz niżej Zwiększenie prędkości dzięki napędom).
Czas podróży statków kosmicznych (w sekundach) między
własną planetą a własnym PZ / Księżycem: CzasPZ = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt ( 5000 / Predkosc )
planetami: CzasPlan = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 1000000 + Dystans * 5000) / Predkosc )
układami: CzasUkl = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 2700000 + Dystans * 95000) / Predkosc )
galaktykami: CzasGal = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 20000000 * Dystans) / Predkosc )
(wynik zaokrąglany w zwykły sposób, czyli np. 2,3=2 ; 2,5=3 ; 2,7=3 )

Zwiększenie prędkości dzięki napędom
Za każdy odkryty poziom napędu spalinowego prędkość statków używających tego napędu (transportowce, lekkie myśliwce, recyklery, sondy szpiegowskie) wzrasta o 10%.
Za każdy odkryty poziom napędu impulsowego prędkość statków używających tego napędu (ciężkie myśliwce, krążowniki, statki kolonizacyjne, bombowce) wzrasta o 20%.
Za każdy odkryty poziom napędu nadprzestrzennego prędkość statków używających tego napędu (statki bojowe, niszczyciele, gwiazdy śmierci) wzrasta o 30%.
UWAGA: Wszystkie bonusy liczone są względem wartości podstawowej prędkości.
Od wersji 0.69c rozwój Napędu impulsowego na 5 poziom powoduje, że MT będą latać szybciej mając silnik impulsowy, a rozwój Napędu nadprzestrzennego na 8 poziom sprawi, że bombowce będą latać szybciej mając silnik nadprzestrzenny.

Koszt paliwa dla podróżującego statku
ZuzycPaliwa to zużycie paliwa przez dany statek (dane jest w parametrach technicznych statku). Wzory opisują kolejno koszta paliwa dla podróży na własne PZ (lub Księżyc), między planetami, układami i galaktykami:
KosztPalPZ = 1 + ZuzycPaliwa * 5000 / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalPlan = 1 + ZuzycPaliwa * ( 1000000 + 5000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalUkl = 1 + ZuzycPaliwa * ( 2700000 + 95000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalGal = 1 + ZuzycPaliwa * ( 20000000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
(wynik zaokrąglany w zwykły sposób)

Koszt rozbudowy budynku
Wzory przedstawiają ile trzeba wydać surowców, żeby wybudować budynek o poziomie "Poziom".
Kopalnia metalu: Metal = 60 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 15 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 )
Kopalnia kryształu: Metal = 48 * 1,6 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 24 * 1,6 ^ ( Poziom - 1 )
Wytwórnia deuteru: Metal = 225 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 75 * 1,5 ^ ( Poziom - 1)
Elektrownia słoneczna: Metal = 75 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 30 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 )
Elektrownia fuzyjna: Metal = 900 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 ) , Krysztal = 360 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 ) oraz
Deuter = 180 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 )
Koszt rozbudowy wszystkich innych budynków podwają się z każdym poziomem.
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)

Koszt rozbudowy n-poziomów budynku
Wzór przedstawia ile trzeba wydać razem surowców, żeby wybudować budynki od poziomu "PzmD" do poziomu "PzmG" (włącznie z tymi poziomami). Jeżeli podstawi się PzmD=PzmG to otrzyma się wyżej opisany wzór na Koszt rozbudowy budynku.
Ogólny wzór: Surowiec = KPP * Wsp ^ ( PzmD - 1 ) * ( Wsp ^ ( PzmG - PzmD + 1 ) - 1 ) / ( Wsp - 1 )
gdzie:
KPP - koszt pierwszego poziomu (podstawia się metal, kryształ lub deuter)
Wsp - współczynnik
PzmD - poziom dolny
PzmG - poziom górny
Kopalnia metalu: Metal = 60, Krysztal = 15, Wsp = 1,5
Kopalnia kryształu: Metal = 48, Krysztal = 24, Wsp = 1,6
Wytwórnia deuteru: Metal = 225, Krysztal = 75, Wsp = 1,5
Elektrownia słoneczna: Metal = 75, Krysztal = 30, Wsp = 1,5
Elektrownia fuzyjna: Metal = 900, Krysztal = 360, Deuter = 180, Wsp = 1,8
Dla wszystkich innych budynków : Wsp = 2 (a KPP należy sprawdzić w Cennik)
Uwaga: Powyższy wzór można zastosować również do badań, Wsp = 2 (oprócz Technika grawitonów).
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)

Czas budowy i badania
Statku lub obrony: CzasSO = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 2500 * ( PoziomStoczni +1 )) * 0,5 ^ PoziomFabNanit
Budynku: CzasBud = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 2500 * ( PoziomFabrRobot +1 )) * 0,5 ^ PoziomFabNanit
Badania: CzasBad = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 1000 * ( PoziomLab +1 ))
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)

Księżyc
Maksymalna liczba pól: ( Srednica / 1000 ) ^ 2
Szansa zniszczenia księżyca: ( 100 - sqrt ( Srednica ) ) * sqrt ( liczba_GS )
Szansa, że Gwiazda (lub Gwiazdy) Śmierci zostanie zniszczona: sqrt ( Srednica ) / 2

Inne wzory
Koszt burzenia budynku: (Surowce potrzebne na zbudowanie tego poziomu)/x, gdzie x jest wartością o jaką zwiększają się koszty kolejnego poziomu tego budynku (jest to wartość w nawiasie po nazwie budynku w Cenniku i wynosi od 1,5 do 2 w zależności od rodzaju budynku).
Szczątki ze zniszczonej floty tworzące PZ: 30% kryształu i metalu potrzebnych na jej zbudowanie
Autonaprawa obrony: każda zniszczona struktura obronna ma 70% szansy na naprawę od razu po bitwie
Energia satelity: MaxTempPlanety / 4 + 20 (jednak nie więcej niż 50, może nawet 52 )
Zasięg falangi czujników (układy): PozFalangi ^ 2 - 1
Zasięg rakiet międzyplanetarnych (układy): PoziomNapeduImpulsowego * 2 - 1
(przy PoziomNapeduImpulsowego=0 zasięg jest ograniczony do układu, w którym wybudowany jest magazyn rakiet)
Prawdopodobieństwo zniszczenia statku lub obrony zależy od wielkości uszkodzeń podczas walki, od momentu otrzymania 30% obrażeń- np. 40% uszkodzenia opancerzenia to 40% prawdopodobieństwa zniszczenia statku lub budynku obronnego.


Post został pochwalony 0 razy

Zobacz profil autora
DeMoH
Administrator



Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydzia

PostWysłany: Wto 20:39, 06 Lis 2007 
PostTemat postu:
BUDOWANIE


1. Nie mogę nic wybudować. Obok każdego budynku mam czerwony napis "Planeta zabudowana". Co mam robić?
Jeżeli dopiero co rozpocząłeś grę, zwróć uwagę na zakładkę Podgląd i w tabelce na Średnica. Jeżeli wpis dotyczący ilości zajmowanych i wszystkich pól wygląda tak (0 /#2 pol), to oznacza, że padłeś ofiarą buga (czyli błędu gry). Skasuj to konto i utwórz nowe. Jeżeli zaś widnieje tam 163/163 (lub inne dwie identyczne liczby) to oznacza, że zabudowałeś całą swoją planetę. Skolonizuj inne planety lub wyburz zbędne budynki. Możesz również zbudować Terraformer (szczegóły niżej).


2. Co się stanie gdy zacznę budować budynek i nacisnę "Przerwij"?
Cofnięta zostanie produkcja budynku i nastąpi zwrot wszystkich wydanych surowców.


3. Jakie budynki oplaca sie budowac na poczatku?
Przede wszystkim kopalnie metalu i krysztalu oraz zapewnic im odpowiednia ilosc pradu budujac elektrownie sloneczne. Sproboj wybudowac najpierw koplanie metalu poziom 6 i krysztalu poziom 3 (oczywiscie caly czas budujac elektrownie zasilajace te budynki), a nastepnie inwestowac w deuter kierujac sie w strone takiego schematu budynkow: metal 12, krysztal 10, deuter 8. Przy takim zestawie budynkow mozna zajac sie badaniami i produkcja floty (Laboratorium, Fabryka robotow, Stocznia). Najlepiej jednak "podciagnac" kopalnie do poziomow 14:13:9 i wtedy zajac sie czestymi napadami.


4. Wybudowalem budynki, ale nic sie nie wydobywa. Dlaczego?
Najprawdopodbniej zapomniales ustawic procentowe wydobycie w zakladce Surowce. Ustaw je na 100% i kliknij "Przelicz". Surowce powinny do ciebie niedlugo doplywac. Jest rowniez mozliwosc ze nie wybudowales zadnej elektrowni slonecznej i kopalnie nie dzialaja z powodu braku pradu.


5. Czy podczas rozbudowy kopalni na lepszy poziom wydobywa ona surowce?
Tak wydobywa, przy czym wydobycie odbywa się na poziomie, który już mamy, a nie który konstruujemy.


6. Czy po wylogowaniu się budynki nadal są budowane a surowce wydobywane?
Tak. Dodatkowo jeżeli podczas twojej nieobecności wybuduje się kolejny poziom kopalni to po ponownym zalogowaniu się konieczne będzie zaktualizowanie wydobycia z poziomu zakładki Surowce (nie następuje to automatycznie gdy gracz jest wylogowany).


7. Na wybudowanie każdego kolejnego budynku muszę coraz dłużej czekać. Czy można to jakoś skrócić?
Oczywiście, że tak. Wystarczy, że zbudujesz już 1 poziom Fabryki robotów, a czas skróci się o połowę. Dalsze poziomy może nie dają takie zysku, ale również opłaca się budować (zwłaszcza, że 2 poziom Fabryki robotów potrzebny jest do wybudowania Stoczni orbitalnej). Dokładny wzór znajdziesz w dodatku Wzory. W późniejszych etapach gry będziesz mógł również wybudować Fabrykę nanitów, której każdy poziom skraca czas budowy budynków i statków o połowę.


8. Jaki jest maksymalny poziom kopalni? Czy jest jakis limit budowania na planecie?
Nie ma ogranicznika jeśli chodzi o poziom jakiegokolwiek budynku (nie tylko kopalń). Jedynym limitem jest wielkość planety (czyli liczba pól określona w zakładce Podgląd), która oznacza ile maksymalnie na tej planecie może być skonstruowanych poziomów budynków (1 poziom każdego budynku z zakładki Budynki zabiera 1 pole na planecie).


9. Czy wrog atakujacy moja planete moze zniszczyc mi wszystkie budynki?
Nie. Agresor zniszczy ci co najwyzej flote i satelity oraz budynki obronne (dziala i wyrzutnie). Budynki wydobywcze, laboratoria, fabryki i stocznia pozostaja nienaruszone. Dodatkowo kazdy z budynkow obronnych ma 70% szansy, ze zostanie naprawiany po zakonczeniu bitwy. Agresor nie moze tez przejac/zniszczyc twojej planety w zaden sposob.


10. Czemu nie mogę wybudować budynku Stocznia orbitalna?
Do wybudowania stoczni potrzebna jest Fabryka robotów na poziomie drugim oraz wystarczająca ilość surowców.


11. Mam już Stocznię orbitalną. Co mam teraz zrobić aby wybudować jakąś strukturę obronną lub statek?
Struktury obronne buduje się używając zakładki Obrona a statki zakładki Stocznie. Po prawej stronie każdej z dostępnych pozycji znajduje się okienko, w które należy wpisać liczbę struktur obronnych (lub statków) do budowania. Następnie trzeba nacisnąć Wyślij i produkcja dodana jest do listy (uwaga: lista ta jest wspólna, trafiają tam zamówienia zarówno z zakładki Obrona jak i Stocznia). Po takiej operacji można wykonać zamówienie jeszcze raz - system budowy struktur obronnych i statków jest wygodniejszy niż konstrukcja budynków, gdyż można zamówić sobie całą listę obiektów do budowania (kolejna pozycja z listy zacznie się budować dopiero po ukończeniu wcześniejszej). Uwaga: czasami dana struktura obronna lub statek, mimo spełnienia wszystkich wymagań, nie jest od razu dostępna do budowania, należy się wtedy przelogować (wylogować i zalogować) i dana pozycja powinna już być dostępna do budowania w odpowiedniej zakładce.


12. Czy można anulować produkcję statków lub budynków obronnych?
Nie. W chwili gdy wydasz rozkaz budowania, jednostki zostaną ustawione w kolejce do budowania (trafiają do niej rozkazy z obu zakładek: Stocznia i Obrona) i nie ma opcji przerwania produkcji. Należy uważać gdyż przy dużych ilosciach statków pomyłka może narazić na spore straty. Powiedzmy, że chcesz wybudować 10 ciężkich myśliwców, a niechcący wybierzesz 10 satelit słonecznych. Nie dość, że stracisz mnóstwo surowców to jeszcze mnóstwo czasu, gdyż czas budowy n jednostek liczony jest n*czas_budowy_1_jednostki. Pamiętaj też o tym, że nowe statki (i budynki obronne) zaczną się budować dopiero po ukończeniu budowy wcześniejszych. Załóżmy, że ustawisz produkcję kilkunastu dużych myśliwców, a w między czasie stracisz sondy szpiegowskie (lub potrzebujesz więcej laserów bo za chwilę ktoś cię zaatakuje). Chciałbyś mieć nowe sondy (lasery) natychmiast, niestety sondy (lasery) zaczną się budować dopiero po wyprodukowaniu wszystkich myśliwców.


13. Czy budynki obronne zajmują pola na planecie?
Nie, można je budować w każdej ilości (oprócz małej i dużej powłoki ochronnej, których można mieć tylko po jednej, oraz rakiet międzyplanetarnych i przeciwrakiet, których łączna liczba zależy od poziomu magazynu rakiet) bez straty jakiegokolwiek pola.


14. Jaką rolę spełnia Terraformer i kiedy właściwie go budować?
Jest to budynek możliwy do konstruowania tylko na planetach. Terraformer pozwala na zwiększenie liczby pól na planecie - za każdy poziom dostajemy 4 dodatkowe pola do zabudowania (w sumie 5 ale 1 jest zajmowane przez Terraformera). Terraformer nie służy do przerabiania średnich kolonii w giganty gdyż koszty tego byłyby ogromne i bardziej opłaca się porzucić planetę i spróbować kolonizować raz jeszcze. Jest pomocny za to w dodaniu kilku pól do kolonii które są wystarczająco duże na starcie. Dla graczy którzy mają już zabudowane planety przyda się do dodania kilku pól pod laboratoria na MSBN (czyli Międzygalaktyczną Sieć Badań Naukowych, o której można przeczytać w dziale BADANIA).
UWAGA: Energia używana do budowy Terraformera jest potrzebna tylko przy starcie (tak jak w technologii Rozwój grawitonów)


15. Po co konkretnie jest magazyn rakiet? Czy muszę go posiadać jeżeli chce zbudować wyrzutnie rakiet?
Magazyn rakiet jest po to, żeby składować tam rakiety międzyplanetarne i przeciwrakiety. Wyrzutnie rakiet nie wymagają magazynu rakiet (mają nieskończoną amunicję). Przeciwrakiety można budować dopiero od 2 poziomu magazynu rakiet, a rakiety międzyplanetarne od 4 poziomu tego budynku. Kolejne poziomy magazynu rakiet zwiększają o 10 liczbę slotów na przechowywane rakiety międzyplanetarne i przeciwrakiety (RM zajmuje 2 sloty a przeciwrakieta tylko 1, tak więc 4 poziom magazynu rakiet posiada 40 slotów i można pomieścić w nim 20 RM albo 40 przeciwrakiet, można również przechowywać 10 RM i 20 przeciwrakiet).


16. Wybudowałem za dużo przeciwrakiet (rakiet międzyplanetarnych) a chciabym wybudować jeszcze rakiety międzyplanetarne (przeciwrakiety). Czy mogę się ich jakoś pozbyć?
Tak. Wystarczy, że z poziomu zakładki Budynki (lub Technika) klikniesz na nazwę Magazyn rakiet i wejdziesz w ten sposób w opis tego budynku. Znajduje się tam tabelka, w której wystarczy wpisać liczbę przeciwrakiet (rakiet międzyplanetarnych), które chcesz zburzyć i nacisnąć przycisk "Przeprowadź".


17. Nie mam magazynu metalu a właśnie za chwilę dostanę transport z taką ilością metalu, że będę go miał więcej niż 100k. Czy ta nadmiarowa ilość metalu zniknie?
Na planecie można przechowywać dowolne ilości surowców (nadmiarowe ilości nie znikają). W sytuacji kiedy danego surowca będzie więcej niż dopuszcza to pojemność magazynów zostanie wstrzymane jego wydobycie (na poziomie zerowym magazynu, czyli niejako przy braku tego budynku, pojemność wynosi 100k). Wydobycie zostanie wznowione w chwili zbudowania magazynu dla tego surowca lub gdy dany surowiec zostanie na coś wydany w takiej ilości, żeby było go mniej niż maksymalna pojemność magazynu. (Uwaga: magazyny w żaden sposób nie chronią surowców, buduje się je tylko po to by zwiększyć maksymalną liczbę danego surowca, która może być przechowywana na planecie)


18. Jak mogę wyburzyć budynek? Czy odzyskam wtedy jakieś surowce?
Budynki można wyburzać, ale następuje to poziomami. Czyli jeśli masz kopalnie na poziomie 12 to możesz wyburzyć poziom 12 i będziesz mieć kopalnie na poziomie 11. Później możesz wyburzyć poziom 11, 10 itd. Budynki niszczy się klikając na ich nazwę w zakładce Budynki i korzystając z linka na samym dole ekranu. Wyburzenie nie zwraca surowców, wprost przeciwnie - za dekonstrukcje trzeba zapłacić.


19. Mam 2 poziomy Fabryki robotów i 2 poziomy Stoczni orbitalnej. Czy jeżeli zburzę fabrykę robotów to wybudowana wcześniej obrona będzie działać? Czy będę mógł nadal budować działka w stoczni?
Wybudowana obrona pozostanie i będzie spełniała swoje zadanie. Nadal też będziesz mógł budować obronę i flotę jaką gwarantuje ten poziom stoczni. Nie będziesz jednak mógł wybudować kolejnego poziomu Stoczni orbitalnej (czy zburzyć już wybudowanego), aby to wykonać będziesz musiał na nowo wybudować Fabrykę robotów drugiego poziomu.


Post został pochwalony 0 razy

Zobacz profil autora
DeMoH
Administrator



Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydzia

PostWysłany: Wto 20:41, 06 Lis 2007 
PostTemat postu:
PLANETY I KOLONIZACJA (+PORADNIK KOLONIZATORA)



1. Co decyduje o położeniu planety matki?
Położenie planety matki zależy od tego kiedy dany gracz się zarejestrował. W dopiero co powstałym Uniwersum rozmieszczanie kolejnych planet matek rozpoczyna się od pierwszej galaktyki i pierwszego układu. Możliwe położenie planety w układzie to pozycje od 4 do 12. Kiedy dany układ zostanie zapełniony, nowi gracze będą lokowani po kolei w kolejnym układzie. W Uniwersum, które już istnieje jakiś czas, planeta matka zostanie umiejscowiona na pierwszej wolnej pozycji (tak więc gracze, którzy wcześniej się zarejestrowali mogą mieć swoje planety w 3 lub 4 galaktyce, a gracz który dopiero się zarejestruje nawet w 1 galaktyce).


2. Czy planety w układach czymś się różnią?
Tak planety różnią się wielkością (uwaga: każda planeta macierzysta ma 163 pola) oraz temperaturą, która wpływa na poziom dostarczanej energii i ilość wytwarzanego deuteru. Różnice te wynikają z położenia planet w układzie.

Oto schemat wielkości planet w zależności od pozycji.
Masz 60% szans, że planeta będzie miała taki rozmiar:
Planeta na pozycji 1 ma 43-80 pól. Średnio: 64 pola.
Planeta na pozycji 2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pol.
Planeta na pozycji 3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
Planeta na pozycji 4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
Planeta na pozycji 5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pol.
Planeta na pozycji 6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pol.
Planeta na pozycji 7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
Planeta na pozycji 8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pol.
Planeta na pozycji 9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pol.
Planeta na pozycji 10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pol.
Planeta na pozycji 11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pol.
Planeta na pozycji 12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pol.
Planeta na pozycji 13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pol.
Planeta na pozycji 14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
Planeta na pozycji 15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pol.
Masz 40% szans, że planeta będzie miała mniej lub więcej pól niż podano w powyższym schemacie.
Odchylenia od wartości oczekiwanej (średniej) są wyjatkowo duże dla planet z pozycji 4-6.

Co do surowców, wytwarzanie deuteru jest najwyższe na najzimniejszych planetach (poz. 13-15), a ilość energii wytwarzana przez satelity słoneczne jest najwyższa na planetach najcieplejszych (poz. 1-3) przy czym maksymalna ilość energii uzyskana z jednej satelity słonecznej to 50. Wydobycie metalu, kryształu oraz wytwarzanie energii przez elektrownie słoneczne jest jednakowe na każdej planecie.


3. Czy mozna zmienic nazwe planety?
Tak. W zakladce Podgląd w lewym gornym rogu okna jest napis Planeta "NazwaTwojejPlanety". Kliknij na niego, a wejdziesz na strone zmiany nazwy planet. Menu to sluzy tez do porzucania kolonii.


4. Czy można zwiększyć temperaturę planety? Czy można zwiększyć ilość pól na planecie?
Temperatura jest parametrem niezmiennym. Liczbę pól na planecie można zwiększyć budując Terraformer (szczegóły w temacie Budowanie).


5. W jaki sposób mogę skolonizować inną planetę?
Najpierw budujesz Statek kolonizacyjny (wymagania do jego budowy są w zakładce Technika). Następnie w zakładce Galaktyka szukasz jakiejś niezamieszkanej planety (przy numerze tej planety pola "Nazwa" i "Akcja" są puste) i wysyłasz na współrzędne tej planety Statek kolonizacyjny z misją "Kolonizuj" (uwaga: na statek kolonizacyjny nie wrzucaj żadnych surowców, gdyż przepadną przy kolonizacji). Jeżeli nikt przed tobą nie skolonizuje tej planety to wkrótce otrzymasz komunikat o pomyślnej kolonizacji planety a w zakładce Podgląd (i rozwijanym menu) będzie do wyboru nowa planeta. Na samym początku na planecie będzie znajdowało się 500 metalu i 500 kryształu. Tak więc jeżeli chcesz przyspieszyć budowę budynków na tej planecie niezbędne będzie wysłanie transportu surowców (ale dopiero po skolonizowaniu planety).


6. Czy można kolonizować planety zajęte przez innych graczy?
Nie. Kolonizować można tylko planety niezasiedlone. W galaktyce widnieją jako puste pola w układach. Tylko na te planety można wysyłać statek kolonizacyjny z misją -Kolonizuj .


7. Co się dzieje jeśli podczas lotu kolonizatora na planetę zostanie ona skolonizowana przez innego gracza?
Statek dotrze do planety, wykryje, że jest zasiedlona i zawróci na twoją planetę.


8. Co stanie się ze statkiem kolonizacyjnym gdy założę kolonię? Czy odzyskam statek?
Nie, statek automatycznie znika. Mozna powiedzieć, że zostaje przetworzony na surowce (500 metalu i 500 kryształu).


9. Co się stanie ze statkami wysłanymi razem ze statkiem kolonizacyjnym po osiągnięciu planety przeznaczonej do skolonizowania?
Zaraz po skolonizowaniu planety (lub po jej nieudanej kolonizacji) zawrócą na tą, z której wyleciały. Oprócz transportowców, które mogą być czasami potrzebne do przewiezienia deuteru przy kolonizacji w dalszych galaktykach (jeżeli flota leci z prędkością 100% lub planeta do kolonizacji jest za daleko), nie ma większego sensu wysyłać ze statkiem kolonizacyjnym innych statków.


10. Które planety oplaca sie kolonizowac?
Na początku zdecydowanie te największe. Posłużą jak dobre kolonie wydobywcze i pomieszcza wiele budynkow. Pozniej mozna kolonizowac planete zimna i zrobic z niej kolonie wydobywajaca deuter lub tez osiedlic sie na cieplej zeby odkryc technologie grawitonowa.


11. Udalo mi sie skolonizowac planete, ktora ma 210 pol. Czy to dobrze?
Tak. Planety powyzej 200 pol sa duze i oplaca je sie miec. Planety 100-200 to "sredniaki", natomiast planety o liczbie pol mniejszej niz 100 sa male i ich kolonizowanie moze przyniesc korzysci tylko wtedy, gdy przydzieli sie tej planecie jakies konkretne zadanie.


12. Ile można mieć kolonii?
Można skolonizować maksymalnie 8 planet. Zatem łącznie można mieć 9 planet (planeta macierzysta + kolonie).


13. Czy słabo rozwinięte kolonie korzystają z prawa noobprotection w przeciwieństwie do mojej głównej planety?
Nie, wszystkie twoje planety albo są chronione przez noobprotection albo nie. To zależy od liczby punktów jaką posiadasz ty oraz ewentualny najeźdźca.


14. Jak rozmieszczać kolonie w galaktykach?
To już zależy od twojej strategii. Dla graczy którzy bardziej zajmują się wydobywaniem wygodnie jest trzymać kolonie w grupie, żeby ułatwić transport między planetami. Gracze często napadający innych powinni rozmieścić kolonie w różnych galaktykach, żeby zrobić sobie -przystanki dla wędrujących flot. Niektórzy rozmieszczają kolonie w parach. Warto zajrzeć do Przewodnika Początkującego Gracza.


15. Co oznacza napis w galaktyce "Zniszczona Planeta i czy można ją ponownie skolonizować?
Jest to planeta, która została zniszczona przez jej właściciela, a właściwie, nie zniszczona tylko porzucona. Przez conajmniej 24h godziny (może to być nawet 48h) będzie widniał tam taki napis a obok numeru planety pojawi się literka A oznaczająca pas asteroid. Po upływie tego czasu będzie można ją ponownie skolonizować


16. Czy po zniszczeniu planety i ponownym zasiedleniu jej (te same współrzędne) będzie ona miała tyle samo pól co ta poprzednia?
Nie. Liczba pól planety jest losowana podczas kolonizacji (nie ma możliwości by przewidzieć ją przed skolonizowaniem). Jeśli dostałeś marną planetę za pierwszym razem, zniszcz ją i zasiedl ponownie. Na początku gry lepszym (oczywiście to już zależy od Ciebie) rozwiązaniem jest zostawienie tej planety i porzucenie jej dopiero w póżniejszym etapie gry, gdy liczba kolonii zbliży się do maksimum.


17. Skolonizowałem planetę i okazało się, że ma mało pól. Czy porzucając tą planetę odzyskam surowce, za które kupiłem kolonizatora?
Niestety nie. Surowce wydane na kolonizator przepadają z chwilą jego budowy. Nie odzyskacz również samego statku, który został "zniszczony" po udanej kolonizacji. Dodatkowo stracisz punkty uzyskane, za wszystkie budynki (cywilne i obronne) wybudowane na tej planecie. (UWAGA: jeżeli na planetę, lub z planety, leci jakakolwiek flota nie będzie możliwe jej porzucenie, pojawi się komunikat "Floty z tej planety są jeszcze w drodze!")


18. Mam kilka kolonii większych niż planeta macierzysta? Czy jeżeli ją porzucę to coś stracę?
Porzucić można jedynie kolonie. Akcja ta nie jest dostępna dla planety macierzystej.


Post został pochwalony 0 razy

Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum www.sspam.fora.pl Strona Główna OGame PORADY DO OGame
Strona 1 z 1
Wszystkie czasy w strefie GMT

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group © 1998-2002
dvdfuture Theme Created by Jay http://www.dvdfuture.com verson 1.04
 
Regulamin